VIRGIL ABLOH EN EVIAN


Evian-logo-blue-cloud

PERSBERICHT

VIRGIL ABLOH EN EVIAN® – GRENSVERLEGGENDE LIMITED-EDITION ”ONE DROP CAN MAKE A RAINBOW”-COLLECTIE

Maandag 25 februari 2019: Vandaag lanceren evian en visionair ontwerper Virgil Abloh de eerste producten van hun limited-edition ”One Drop can make a Rainbow”-collectie. Deze stijlvolle collectorsitems zijn voortgekomen uit de gedeelde visie van Virgil en evian en bieden nieuwe duurzame keuzes voor hydratatie.

De topontwerper heeft een indrukwekkende staat van dienst, die zich uitstrekt van kunst en muziek tot bekroonde modeontwerpen, en laat met verve zien dat inspiratie geen grenzen kent. Virgil Abloh is niet alleen de personificatie van de trends van de volgende generatie, maar ook van ondernemerschap en van de creatieve mindset van ”Live young”.

Voor zijn ontwerpen voor evian liet Virgil zich inspireren door de regenboog, een van de mooiste, maar eenvoudigste natuurverschijnselen.

Over zijn concept zegt Virgil het volgende: ”Het idee dat één druppel water kan uitgroeien tot een regenboog was de inspiratiebron en de metafoor voor mijn eerste project als Creative Advisor for Sustainable Innovation Design voor evian. Wanneer het licht door die druppel breekt, wordt het hele scala aan kleuren getoond. We zien niet alleen water, maar oneindige mogelijkheden en inspiratie voor iedereen. Elke persoon.”

De collectie bestaat uit een schitterende, hervulbare glazen Soma-waterfles, die is ontworpen als hydratatie-accessoire voor een trendy, bewuste generatie die altijd onderweg is en natuurlijk mineraalwater wil drinken. De breukvaste glazen fles heeft een handige siliconen sleeve voor meer grip, een lekvrije dop van natuurlijk bamboe en is gedecoreerd met Virgils mantra ”Rainbow Inside”. De fles is verkrijgbaar in verschillende opvallende kleuren. Soma by Virgil Abloh is vanaf vandaag in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar via matchesfashion.com.

Voortbouwend op de langdurige samenwerking van evian met de modewereld heeft de visionaire creatieveling ook zijn ontwerpvisie losgelaten op een limited-edition glazen fles; het iconische collectorsitem van dit jaar. De 75cl fles, gedecoreerd met perfect gevormde waterdruppels in prachtige kleuren, is een verdere uitwerking van het ”One Drop can make a Rainbow”-thema. Het exclusieve ontwerp is in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar bij een beperkt aantal leveranciers die staan vermeld op de internationale website van evian .

Patricia Oliva, VP Global Marketing van evian: ”We zijn zeer enthousiast over de eerste samenwerking met Virgil Abloh, die helemaal staat voor onze visie voor duurzaam ontwerp voor de volgende generatie en mogelijkheden voor het publiek. Het ‘One Drop can make a Rainbow’-concept vertegenwoordigt precies waar evian en de ”Live young” mindset voor staan. We willen graag zo snel mogelijk aan de slag met het verder verkennen en in de loop van het jaar samenwerken aan innovatieve ideeën voor het hele assortiment van evian en we zijn vastberaden om onze circulaire belofte verder vorm te geven.

In januari 2018 maakte evian zijn voornemen bekend om in 2025 al zijn plastic flessen volledig van recycled plastic te maken. Met deze omslag wil het natuurlijk mineraalwatermerk een ‘circulaire aanpak’ implementeren voor zijn gebruik van plastic, waarbij het plastic binnen de economie wordt gehouden en buiten de natuur. evian maakt

zijn voornemen om in 2025 een 100% circulair merk te worden waar via baanbrekende partnerschappen en samenwerkingen, met nieuwe ontwerpen voor verpakkingen, het stimuleren van initiatieven op het gebied van recycling en het terugwinnen van plastic afval uit de natuur.

Vorige maand bereikte evian een belangrijke mijlpaal bij het realiseren van deze ambitie, met een 50% rPET-fles van 1,5 liter die nu wereldwijd in omloop is en een gemiddelde van 30% rPET wereldwijd voor het assortiment eind 2018. Dit is een positieve stap naar de 100%.

Vanaf week 13 (25 maart) is de limited-edition ”One Drop can make a Rainbow”-collectie exclusief verkrijgbaar bij de Bijenkorf. CAP: €4,95

Klik hier voor HR beeld.

- Einde -

Voor persvragen kunt u contact opnemen met evian@freuds.com

NOOT VOOR DE REDACTIE

Over evian

Evian natuurlijk mineraalwater komt uit het hart van de Franse Alpen, een unieke geologische locatie in de wereld. Het water legt meer dan 15 jaar een weg af door de rotsen en wordt verrijkt met essentiële mineralen. Het merk werkt al ruim 25 jaar aan het behoud van de natuurlijke omgeving van de bron en wil daarmee de uitzonderlijke kwaliteit van evian natuurlijk mineraalwater veiligstellen voor de komende generaties. evian® natuurlijk mineraalwater is natuurlijk puur en uniek in balans en is een gezonde keuze de hele dag door.

evian, een merk van Danone, schaart zich achter de ”One Planet. One Health”-visie van het bedrijf die uitdraagt dat de gezondheid van de mens en van de planeet onderling met elkaar zijn verbonden, en wil daarom beide beschermen en voeden.

Over Virgil Abloh

Vigil Abloh werd in 1980 geboren in Rockford, Illinois (VS) en is een kunstenaar, architect, ingenieur, creatief directeur en modeontwerper. Na zijn studie Civiele Techniek aan de Universiteit van Wisconsin-Madison behaalde hij zijn master in Architectuur aan het Illinois Institute of Technology. Hier leerde hij niet alleen over ontwerpprincipes, maar legde hij ook de basis voor zijn werk als kunstenaar. Momenteel is Virgil Abloh artistiek creatief directeur herenmode bij Louis Vuitton en oprichter en creatief directeur van Off-White c/o Virgil Abloh.

Over Soma

Soma maakt hydratatie-, filter- en koffie- en theeproducten die niet alleen mooi en effectief zijn, maar ook duurzaam ontworpen. Soma startte zeven jaar geleden en is uitgegroeid tot een Amerikaans fenomeen dat de waterindustrie op zijn kop heeft gezet. Het bedrijf produceert onder meer milieubewuste waterflessen, pitchers, glazen karaffen en waterfilterproducten. Soma geeft aan goede doelen: waterprojecten in ontwikkelingslanden, waarbij de bijdragen rechtstreeks naar duurzame waterprojecten gaan die eigendom zijn van de gemeenschap. In 2017 werd Soma overgenomen door Full Circle Home, een lifestylemerk voor schoonmaakproducten, waardoor het bedrijf duurzaamheid aan stijl kon koppelen en kon uitbreiden naar nieuwe markten.

Over matchesfashion.com

MATCHESFASHION.COM is opgericht in 1987 en is een van de grootste wereldwijde online verkooppunten voor luxe voor mannen en vrouwen. We verkopen producten van meer dan 450 gevestigde en nieuwe generatie ontwerpers en leveren aan ruim 176 landen. Onze ambitie is om wereldwijd de grootste aanbieder te worden van persoonlijke luxe artikelen. We geven 24/7 advies via MyStylist, ons team van modestylisten, evenals in onze winkels in Londen en in de nieuwe retailbeleving, evenementenruimte en omroeplocatie op Carlos Place 5 in Mayfair.

MATCHESFASHION.COM is een samenwerking op het gebied van duurzaamheid aangegaan met Eco-Age en stimuleert, met toekomstgerichte focus op innovatie en partnerschappen, veranderingen op het gebied van maatschappij en milieu binnen onze branche en onze relaties.