De 7 Trending Collabs Van Nu


De 7 trending collabs van dit moment

Iedereen doet het met iedereen tegenwoordig. As a matter of speech dan. Hoe dan ook, het levert toch weer veel leuks op. ByDanie zette even de meest trending collabs van het moment voor je op een rijtje:

Jeff Koons x Louis Vuitton

De legendarische kunstenaar Jeff Koons, bekend van de Balloon Dog, werd gevraagd door Louis Vuitton om een eigen tassenlijn te maken. Het resultaat is de collectie ‘Masters’, een bonte en arty verzameling van de grote meesters (‘Jacht op leeuw, tijger en luipaard’ van Rubens, ‘Korenveld met cipressen’ van Van Gogh, ‘Mona Lisa’ van Da Vinci) geprint op verschillende modellen tassen.

Koons’ motivatie: ‘Sommige dingen gaan langer mee dan een mensenleven, zoals deze iconische schilderijen. Deze kunstenaars zijn door hun werk onsterfelijk geworden. Fascinerend.’ En over de collectie: ‘Ik wilde van de tassen een kunstwerk op zich maken, en ik geloof dat dit gelukt is.’

En zo kwam het dat je voor kunst niet meer in de rij hoeft te staan bij het museum, maar dat je deze iconen het heel kitsch aan je arm kan dragen. Voor het betere bloggerwerk.

Schermafbeelding 2017-05-08 om 15.44.55

Bella Hadid x Chrome Hearts

The word is al even out, maar mocht je het gemist hebben: topmodel Bella Hadid doet een samenwerking met Chrome Hearts, het favoriete juwelenmerk van Karl Lagerfeld. Geen wonder, ze is beste maten met pop punk zangeres Jesse Jo Stark, wiens moeder ‘toevallig’ eigenaresse is van Chrome Hearts.

Wat we kunnen verwachten? Een sexy collectie voorzien van veel zwart, leer, kant, vinyl met een vette knipoog naar bondage De top pieces: de witte leren pet met zilveren versiersels, de zwarte kasjmier trui afgezet met roze bont, een witte oversized hoodie met print, een zwart leren bomber.

De collectie had al online te koop moeten zijn (spring), maar ze houden het spannend bij Chrome Hearts. Houd hun insta (@chromeheartsofficial) dus goed in de smiezen!

bella2

 

Patta x Mephisto

Als je cool bent, kom je overal mee weg, moeten de jongens van Patta hebben gedacht toen ze een collab aangingen met schoenenmerk Mephisto, een label dat van oudsher met name in verband wordt gebracht met scheikundeleraren met zijkantkrullen. ‘Men’ moet dus nog een beetje wennen aan de plotselinge cool factor van het merk, blijkt uit de gevarieerde reacties op een Instagram polletje:

– ‘ Skate meets bergwandel veter meets comfortabel. Ik vind dit ver gaan.’

– ‘Hou op hoor. Dit waten de lievelings van mijn oma.’

– ‘Nope! Kom je alleen mee weg als je jong bent. Met een mini aan de hand – en dan heb ik het nog niet eens over de buik – krijgt zo’n schoen net ff een andere lading, eentje die niets met hipsterironie te maken heeft ;)’

– ‘Deze draagt mijn vader met veel plezier, al jaren in het bruin. Aan te raden.’

– ‘Ik dacht echt 1 april grap’

– ‘No’

Een lang verhaal kort: de meesten van mijn Instagram-volgers ‘zien’ het misschien nog niet en moeten er misschien nog even aan wennen, maar als je zestien bent, skinny, hipster en een snor draagt als meisje, dan kom je hier fluitend mee weg. Echt.

Nog steeds niet overtuigd? Eat this, de vlotte stapper is compleet uitverkocht: https://www.patta.nl/mephisto-x-patta-rainbow-black

Bonus: dat scheelt weer $349

Mocht je nou ‘om’ zijn en toch nog je hand weten te leggen op deze winnaars, zo draag je ze:

patta1

 

Lizzy vd Ligt x Superga

Wat de Chuck Taylor van Converse – in Nederland beter bekend als de all star – is voor Amerika, dat is Superga voor Italië. Niet voor niets wordt deze schoen annex gymp dan ook ‘The People’s Shoe of Italy’ genoemd: iedereen draagt ze, van de bakker tot de bankdirecteur.

Lizzy van der Ligt ontwierp haar eigen collectie voor het schoenenlabel en bevindt zich daarmee in knap gezelschap. In 2013 gingen The Olsen Twins haar voor met The Row, in 2014 was de beurt aan Leandra Medine van The Man Repeller, in 2015 mocht Rodarte, en Jennifer Meyer deed het in 2016. En dan nu dus Lizzy in 2017.

De collectie is out there: lekker veel print (hartjes, panter, sterretjes, streepjes en polkadots), al dan niet geplatformd. Lekker clashen dus!

En o ja, mocht je het nog niet gehoord hebben: Lizzy heeft tegenwoordig ook een mini eigen kledinglijn die Le Cafe Noir Studio heet. Check hem hier

 

lizzy1

 

Victoria Beckham x Target

Victoria Beckham treft het onfortuinlijke lot dat ze altijd een beetje besmet zal blijven met het ‘ex-Spicegirl’ en ‘vrouw van’ imago. Inmiddels geheel ten onrechte want ze heeft allang laten zien dat ze meer kan dan mooie pakjes aantrekken en stuurs kijken.
Ze ontwierp een collectie voor het grote Amerikaanse warenhuis Target. En hoewel we de afzonderlijke stukken mwa vinden, moet gezegd dat het lief is van Becks: ze heeft ook aan de plussize vrouw gedacht, dus iedereen kan slagen. Wat we wel heel leuk vonden is de kidslijn. Het concept dan. Bunny pakjes, plastic regenjasjes en een pierrot-outfitje. Dat is toch geinig?

vic4

 

Juicy Couture x Vetements

Het cult collectief Vetements ging voor deze lente met 18 verschillende merken samenwerkingen aan (om precies te zijn met: Carhartt, Levi’s, Canada Goose, Eastpak, Reebok, Alpha Industries, COMME des GARÇONS, Champion, Schott and, perhaps most surprisingly, Juicy Couture. Manolo Blahnik, Brioni, Lucchese, Mackintosh, Church’s, Dr. Martens and Kawasaki). Eentje sprong er wat ons betreft uit: Juicy Couture. Twee antifashionmerken die niets met elkaar te maken hebben, maar allebei uitblinken in hun soort, dat moet wel een verdraaid goed huwelijk opleveren. Het resultaat is een non descript zwarte tracksuit voor niet minder dan 1590 euro. Erg gewoontjes, als je bedenkt dat hij ook in zuurstokrose had kunnen komen. Maar allee, het is Vetements. Het goede nieuws: hij is nog verkrijgbaar via MyTheresa.

vetevete

 

Lernert&Sander x Ace&Tate

Lernert en Sander van Studio Lernert & Sander zitten al jaren in ‘the board’ bij Ace&Tate, logisch dus dat er op den duur een samenwerking uit voort zou vloeien. De heren creatieven zijn van alle markten thuis, van video tot fashion design, maar er zijn een aantal dingen zeker in het leven: het werk van Lernert en Sander is altijd grappig, conceptueel en provocatief.

Ze hadden al eerder collabs met COS, Hermès, Kenzo, Jean Paul Gaultier en Viktor & Rolf, maar doen ook leuke dingen dichter bij huis: zo maakten ze voor De Jeugd van Tegenwoordig de video van Electrotechnique, en ontwierpen voor multibrand koningin Kiki Niesten speciaal een tas die de wallen van haar ogen moeten voorstellen – want van de modewereld krijg je wallen. Voor Ace&Tate deden ze ook al zoiets leuks: ze bedachten een bril, ja duh, geprikkeld door het idee dat zonnebrillen vaak de expressie uit iemands gezicht wegnemen, hebben ze er een ontworpen die juist uitdrukking geeft. En wel die van een stripfiguur. What’s not to like?

acetate

 

(JF)